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TequilaSan
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Inscrit le: 07 Mar 2004
Messages: 6
Points: 308

MessagePosté le: 07 Mar 2004 18:03    Sujet du message:

 Note du Post : 5   Nombre d'avis : 1
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Le cinéma de Masato Harada vaut le détour !
Tu as Bounce Ko Gals qui traite de la jeunesse de certaines jeunes filles Tokyoites et un certain mal de vivre, Kamikaze Taxi, une sorte de road movie qui brasse réflexion sociale sur les japonais qui ont vécu en amérique du sud et leur retour au pays, mélangé à un trip Yakuza assez étonnant et enfin Inugami, mon favori. Le lieu de l'action se déroule sur une île de l'archipel japonais : dotée d'une nature généreuse, elle semble engluée dans un nid de superstition et de traditions archaïques. Le film frole le fantastique mais reste avant tout une critique sociale passionnante.
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Yaku
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Inscrit le: 03 Mar 2004
Messages: 8
Points: 78

MessagePosté le: 08 Mar 2004 16:57    Sujet du message:

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Bah moi je trouve qu'Inugami est un film très mal construit, et dans le fond, c'est du grand n'importe quoi. La fin est baclé d'ailleurs ; seul l'aspect technique est valable.

Je n'ai rien d'autre à ajouter, sauf bien sur Dolls, un grand grand grand Kitano, et aussi le fait de ne pas regarder Getting Any, car c'est con, érotique, débile, et ça ne rend pas hommage au merveilleux cinéaste que peux etre Kitano.

Sinon, je suis peut etre le seul, mais se cantonner à des films vieux de maximun 25 ans est un peu bete. Le cinéma est quelque chose d'intemporel, et mettre des restrictions et des limites de vieillesse aux films n'est pas très malin.

Dans cet optique, je te conseille tout les films d'Ozu, voir de Mizoguchi, qui en plus d'être parmi les meilleurs, apporte beaucoup sur le plan sociologique.

Yaku


Dernière édition par Yaku le 09 Mar 2004 12:23; édité 1 fois
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gaboriau
4eme Dan
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Inscrit le: 09 Oct 2003
Messages: 1167
Points: 8150
Pays, Ville: Québec

MessagePosté le: 08 Mar 2004 17:27    Sujet du message:

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Un film magique (mais violent), Blue Spring de Toshiaki Toyoda.

Citation:

Un commentaire sur le film :
Il est de certain film que l'on aime plus que de raison. Plus peut être que ce que le film nous donne à voir. Des films qui nous dépassent et que l'on aime pour des raisons intimes et profondes et sur lesquels l'analyse s'écorche, où l'on n'est plus capable que de balbutier quelques notes épars, peu clairs. Des films qui rejoignent les fantasmes d'autres films, d'une image ou d'un écho, d'un murmure. Des films rêvés à partir des autres ou à partir d'une voix proche de vous qui a su plaire à notre imaginaire.

Blue Spring est de ceux-là.
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Igirisujin
Ceinture Marron
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Inscrit le: 24 Sep 2003
Messages: 16
Points: 1419
Pays, Ville: Birmingham, England

MessagePosté le: 08 Mar 2004 17:56    Sujet du message:

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Festival de cinema a Birmingham avec une ptt selection de film Japonais, je vais en voir quelque uns qui ont l'qir tres bon:

Shangri-la (aka Kin'yuu hametsu Nippon: Tôgenkyô no hito-bito)
le nouveau Miike qui se demarque de ses autres films

Un commentaire de IMDB:

Citation:
The work of Takashi Miike is usually marked by bizarre characters in even more bizarre situations. By turns audacious, scary and violent, Miike has became a director reknowned for his ability to shock. Perhaps his biggest shock has arrived yet with his new film "Shangri-La" - shocking only because it's the complete opposite Miike's work has became known for. Instead we are treated to a delightful, light, and outright heartwarming comedy that is thoroughly enjoyable. It hardly breaks new ground and it's nothing we haven't seen before, but it's done with such sincerity and executed so well, so can't help but admire it.

"Shangri-La" follows the lives of a group of homeless people in Japan who run into a man who nearly commits suicide and decide to help him out of his financial troubles. Using their various ingenious resources they embark on a complex scheme to blackmail a crooked businessman, whose bankruptcy claim has put people out of work. It's a fun romp as these seemingly homeless people manage to outsmart the very people who cast them from society. Miike knows enough not to over explain his characters or to drop the plot in emotional syrup and knows to keep things tight and moving along briskly to its inevitable conclusion.

"Shangri-La" is a welcome addition to Miike's filmography but hardly indicative of his work. First timers should start with "Fudoh" or "Visitor Q", but those looking for something completely familiar need look no further




Cure (aka Kyua) film de Kiyoshi Kurosawa 1997

Citation:
A modern masterpiece

The serial killer movie has by now been done to death (so to speak), so it's especially rewarding to see this assured film that takes a truly ingenious approach. Kurosawa's protagonist is a seemingly dazed young man who, in spite of his aimless demeanor, is a master hypnotist. To reveal any more of what happens would be to give a bit too much away.

The subtlety and fluidity of this film is remarkable. The main character can be charming and simultaneously irritating when he speaks. He turns his speaking partner's question back on the speaker; he answers with vague phrases that nevertheless, over the course of the film, gradually bring out the complexity of his psyche. Pitting him against a cop whose wife seems to suffer from something like the hypnotist's 'brand' of mental wanderings underlines the thematic context of the film: what we know is almost certainly only what we think we know. And what we think we know is almost certainly based on someone else's 'knowledge', derived the same as ours.

That knowledge is a collective phenomenon, a shared and critical feature of the 'hive' is not a novel concept in film. But its presentation here is bold and original. To link that idea with a person who destroys life is a master stroke; it says that what we know vanishes in a suddenly extinguished flame, or a tiny stream of water that appears, runs, and then is seen no more.

This is a film that should definitely be added to the great films of the 90s. Since it was not released in the U.S. until 2001, I vote for it being one of the great films of that year here.


** All under the moon (aka Tsuki wa dotchi ni dete iru 1993) de Yoichi Sai


Kang Cheung, a North Korean born in Japan, works as a taxi driver at a Tokyo company owned by his old classmate. He works surrounded by an odd collection of fellow employees, ranging from one driver with no sense of direction, a man with a dislike for Koreans (except for Kang Cheung), and an illegal immigrant from Iran.

This charming gem describes Cheung’s everyday life and routines to build up a picture of the absurdities of modern-day living.

les 3 me parraisses excellent j'irai surment les voir et rajouter un commentaire apres.
[/quote]
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JoeyCape
Ceinture Orange
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Inscrit le: 21 Sep 2003
Messages: 12
Points: 123

MessagePosté le: 08 Mar 2004 22:04    Sujet du message:

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Bonjour,
Je te conseillerais the Pillow Book ( il me drmble que ce film est Japonais...). Une histoire assez deroutante, mais passionante.
Ciao
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