Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant |
Auteur |
Message |
Sunny Ceinture Bleue
Inscrit le: 15 Avr 2005 Messages: 134 Points: 427 Pays, Ville: (hodogaya-ku) Yokohama
|
Posté le: 19 Jan 2007 02:31 Sujet du message: Tunnel entre la Coree et le Japon
Ce message n'a pas encore été noté. |
|
|
Je suis au Japon en ce moment, et en regardant les news ce matin, j'ai entendu dire que les japonais et les coreenes prevoyaient de construire un tunnel entre la Coree et le Japon, dans le style de notre tunnel sous la manche. Je ne sais pas vraiment pour quand est prevu cette construction, mais ca a l'air tres interessant, On ne sera plus oblige d'aller au Japon par avion. _________________ ほらあの鼻の穴なんかドライヤー差せそーで... |
|
Revenir en haut |
|
|
sanji 5eme Dan
Inscrit le: 17 Juin 2004 Messages: 826 Points: 14614
|
Posté le: 19 Jan 2007 02:43 Sujet du message:
Ce message n'a pas encore été noté. |
|
|
C'est au minimum 200 km, la distance, non? C'est infaisable, les couts seraient absolument faramineux... Et je ne parle meme pas des difficultes techniques...
Par contre, on peut toujours rever...
Citation: | Also known as the Çuxima Tunnel after the Çuxima Strait, or the Nissen or Ilsen Tunnel, after, respectively, the Japanese and Corean word for "Japan-Corea". The earliest known proposal for a tunnel was in Taixò 9 (1915), shortly after the founding of the East Asian Federation. At the time, the proposal would've been fantastically expensive, and the growing threat from China made it less desirable anyways. After the end of the Japanese Civil War, interest grew in renewing ties with Corea, including the possibility of a tunnel. The idea became even more popular after the personal union between Japan and Corea was established in Saisei 9 (1960). Construction was approved by the then-Emperor and the Japanese and Corean parliaments (the coccai and kuk-hoi) in Saisei 13 (1964). Construction began on Saisei 14, Itxigaçu 6 (February 9, 1965). Thirty-four years and 3.47 billion lò (6.94 billion FK pounds) later, the tunnel opened for business on Saisei 48, Xigaçu 30 (June 5, 1999).
The tunnel is over 130 miles in length, and connects the Japanese islands with the Asian mainland by railroad links. The tunnel was originally envisioned to be part of the standard railway network, but during construction, the tracks already laid were joined to the Xiñcansen network. It takes approximately 1 hour to travel from Yamato to Corea. On the Yamato side, the tunnel starts in the city of Caraçu, in Quiùxù's Saga Province. The tunnel connects to the island of Iqui, part of the Nagasaqui Province, it crosses Iqui (with one station on the island), and then across the east channel of Çuxima Strait to the new province of Çuxima, it extends from the southern tip to the northern tip of the island, with two stations. From Çuxima it then goes on to link with the city of Pusan, on the southeast coast of Corea. The tunnel has provided a crucial link tying the Empire together. Proposals for an updated Trans-Siberian Railway would provide a further link tying the Japanese Empire with the civilizations of Western Europe. It is expected that this will also function with the Xiñcansen system, speeding transit across the frigid Russian wastes.
"source": http://ib.frath.net/w/Japan-Corea_Tunnel
|
_________________
|
|
Revenir en haut |
|
|
Sunny Ceinture Bleue
Inscrit le: 15 Avr 2005 Messages: 134 Points: 427 Pays, Ville: (hodogaya-ku) Yokohama
|
Posté le: 19 Jan 2007 10:31 Sujet du message:
Ce message n'a pas encore été noté. |
|
|
Je sais pas trop la distance, mais il y a une ile entre les deux pays, c'est par la qu'il pense relier les deux pays. Je supose qu'il veulent faire 2 tunnels que la petite ile joindrait.
Enfin, comme tu dis, cela parait infaisable. On verra bien. _________________ ほらあの鼻の穴なんかドライヤー差せそーで... |
|
Revenir en haut |
|
|
jojo-kun 2eme Dan
Inscrit le: 24 Nov 2006 Messages: 937 Points: 3578 Pays, Ville: Akabane
|
Posté le: 19 Jan 2007 11:10 Sujet du message:
Note du Post : 3 Nombre d'avis : 2 |
|
|
juste comme ça, quelle est la profondeur dela mer à cet endroit ??? pour le tunnel sous la manche, la profondeur n'est que de 100 m "environs", mais à mon ça risque d'être bien plus profond par chez eux... c'est à mon avis impossible de creuser.... par contre il y a une autre solution : construire un tunnel sous l'eau mais pas "dans la terre", soit en coulant directement le béton sous l'eau, soit en y déposant des sections pré-construites sur terre !! |
|
Revenir en haut |
|
|
|
|
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum
|
|